onsdag den 31. oktober 2012

Spun sugar manicure


Min NOTD består i dag af et Spun Sugar design, som er noget, der ses på mange blogs for tiden og selvfølgelig også på Youtube.
En Spun sugar manicure, er et design, hvor man trækker neglelaktråde henover neglens overflade, så det egentlig kommer til at ligne spundet sukker.
Man starter ganske simpelt med at lægge en baggrundsfarve, derefter hælder man en anden farvet lak i en beholder eller på et stykke papir. Derefter rører man rundt i denne neglelak på papiret/beholderen med en rosenpind, for på denne måde at ilte lakken og derved gøre den tykkere i konsistensen. Når lakken er så tyk, at man kan trække tråde op af den med pinden, trækker man disse tråde hen over ens negl.

Dette var mit allerførste forsøg, og jeg synes det gik okay, til trods for nogle af trådene måske blev lidt tykke, men det kan jeg egentlig godt lide :)

Man kan finde masse af tutorials/"how to" videoer om dette inde på Youtube, man skal bare søge på: " Spun sugar nail "

Lakker jeg har brugt til manicuren:

HM - Manhunter
Sally Hansen Gem Crush - Big Money

1 kommentar:

  1. Det ser altså super fedt ud!! Jeg så det hos neglenymferne.dk igår :-) Jeg kan godt lide at der er forskel i stregerne, jeg synes det sætter prikken over i´et :-p

    SvarSlet